Contact & FAQ

CONTACT.

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden in onze FAQ? Heeft u hulp nodig of bent u op zoek naar meer informatie? Aarzel niet om ons te contacteren. Ons serviceteam helpt u graag verder.
Bel ons 

Lokaal gratis: 0800 81 676

Tegen lokaal tarief: 02 70 06 822

Internationaal gratis: 0080080022334

 
Stuur ons een e-mail
onstar.europe@onstar.com 
Schrijf ons

OnStar Europe Ltd,

Luton HQ & Training center

Osborne Rd, Luton,

Bedfordshire

LU1 3YT, UK1-151-150

Verenigd Koninkrijk

 

ONSTAR FAQ.

ALGEMEEN

Algemeen 

Welke auto’s hebben OnStar?

 

OnStar is beschikbaar op al onze personenwagens, van de Karl/Viva tot de Insignia.

 

Hoe kan ik OnStar krijgen?

 

OnStar zal standaard worden aangeboden op de uitvoeringen Sport, Innovation en OPC, en als optie op de andere. Raadpleeg de configurator om de beschikbaarheid te controleren. Bij de aankoop van uw nieuwe Opel zal uw Opel-verdeler u uitleggen hoe u OnStar kunt krijgen en de diensten online kunt activeren.

 

Hoe kan ik OnStar activeren en gebruiken?

 

Bij aankoop van een wagen met OnStar dient u zich te registreren en OnStar te activeren. U krijgt dan een e-mail van Opel - klik op de link om de activering te voltooien. Als u een tweedehandse wagen met OnStar heeft gekocht, druk dan op de serviceknop om contact op te nemen met een OnStar-adviseur die uw OnStar-account zal instellen. Als u vragen hebt, kunt u steeds op de serviceknop drukken om met een OnStar-adviseur te spreken.

 

Hoe krijg ik toegang tot mijn OnStar-account?

 

Zodra uw account is ingesteld, kunt u deze gebruiken via myOpel.

 

Zijn alle diensten beschikbaar op alle automodellen?

 

Sommige diensten zijn mogelijk niet beschikbaar op bepaalde auto’s. Zie de modelspecifieke eigenschappen voor meer informatie.

 

Kan ik OnStar in mijn huidige wagen hebben?

 

OnStar is enkel beschikbaar op de nieuwste modellen van Opel/Vauxhall. OnStar kan niet worden ingebouwd in bestaande auto’s.

 

Kan ik OnStar gebruiken in auto’s van andere merken?

 

OnStar is een dienst die enkel beschikbaar is in auto’s van Opel/Vauxhall.

 

Hoe kan ik me uitschrijven?

 

U kunt de OnStar-diensten op elk moment uitschakelen, al hopen we dat u dat niet wenst te doen. U kunt zich online uitschrijven via uw OnStar-account of u kunt op de serviceknop in de wagen drukken en de adviseur om hulp vragen.

 

Werkt OnStar ook in het buitenland?

 

Ja, de OnStar-diensten zijn in heel Europa beschikbaar. In de landenlijst in de sectie "OnStar krijgen" vindt u waar de diensten beschikbaar zijn.

 

Worden de gegevens ook naar mijn verzekeringsmaatschappij verstuurd?

 

Nee, uw verzekeringsmaatschappij ontvangt geen informatie. Uw gegevens worden enkel gedeeld met derden als u daar toestemming voor geeft.

 

In welke talen wordt OnStar aangeboden?

 

OnStar is beschikbaar in 8 talen: Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands, Pools, Portugees en Spaans.

Sinds augustus 2016 zijn ook de volgende talen beschikbaar: Bulgaars, Deens, Fins, Grieks, Hongaars, Noors, Roemeens, Russisch, Slovaaks, Sloveens, Tsjechisch en Zweeds. Om uw oproep zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden, kan het uitzonderlijk gebeuren dat u eerst wordt verbonden met een Engelstalige adviseur.

 

Hoe kies ik mijn taal?

 

Uw OnStar-account zal worden ingesteld op de taal die u kiest bij de inschrijving. U kunt deze taal op elk moment wijzigen via uw account, door naar uw profielpagina te gaan.

U kunt ook op elk moment de taal van uw infotainmentsysteem wijzigen, waarna de taal voor de communicatie van de OnStar-adviseur automatisch wordt aangepast (zie talen in de bovenstaande vraag). Als u een andere taal kiest, wordt u in verbinding gesteld met een Engelstalige adviseur.

 

Kan ik OnStar gratis uittesten?

 

Ja, voor elke nieuw gekochte wagen met OnStar kunt u de OnStar-diensten 12 maanden gratis uittesten.

 

Moet ik in het buitenland bijkomende kosten betalen als ik een OnStar-adviseur opbel?

 

Als u zich in uw auto bevindt, worden geen kosten aangerekend wanneer u een adviseur opbelt via het OnStar-systeem.

 

Wanneer start mijn gratis OnStar-proefperiode van 12 maanden?

 

Uw proefperiode van 12 maanden start op de dag van eerste inschrijving of - als die eerder komt - de levering door de Opel-verdeler, onafhankelijk van de activatie door de klant.

Prijzen

Moet ik betalen voor de OnStar-diensten?

 

Wanneer u een auto met OnStar koopt, dient u zich eerst te registreren voor de OnStar-diensten. Daarna moet u uw gratis proefperiode van 12 maanden activeren. Na de testperiode dient u een abonnement te nemen op OnStar. Zie "MyOnStar" voor meer informatie.

 

Kan ik OnStar gratis uittesten?

 

Ja, voor elke nieuw gekochte wagen met OnStar kunt u de OnStar-diensten 12 maanden gratis uittesten. 

 

Wanneer start mijn gratis proefperiode van 12 maanden?

 

Uw proefperiode van 12 maanden start op de dag van eerste inschrijving of - als die eerder komt - de levering door de Opel-verdeler, onafhankelijk van de activatie door de klant.

 

Hoeveel zal OnStar kosten na de eerste 12 maanden?

 

Na de proefperiode van een jaar betaalt u €99/jaar voor uw abonnement op de OnStar-diensten (exclusief data-abonnement voor de wifiverbinding).

 

 

Hoeveel kost het om OnStar te bellen vanuit de wagen?

 

U kunt onbeperkt contact opnemen met OnStar, er zijn geen extra kosten verbonden aan deze gesprekken.

 

 

Moet ik in het buitenland bijkomende kosten betalen als ik een OnStar-adviseur opbel?

 

Als u zich in uw auto bevindt, worden geen kosten aangerekend wanneer u een adviseur opbelt via het OnStar-systeem.

Na de proefperiode 

Hoe koop ik diensten en data na mijn gratis proefperiode?

 

Ga naar de sectie voor meer informatie.

Gegevensbescherming

Welke (persoonlijke) gegevens worden gedeeld met OnStar en voor welke doeleinden?

 

OnStar verzamelt enkel persoonlijke gegevens om u te kunnen identificeren of u te helpen door middel van de diensten in uw abonnement.

 

 Kan ik voorkomen dat OnStar mijn gegevens gebruikt?

 

OnStar deelt uw gegevens nooit met derden zonder uw toestemming.

 

Kan OnStar me volgen en weten waar ik ben?

 

OnStar volgt u niet. U bepaalt zelf wanneer u uw locatie wenst te delen met OnStar. Uw locatie wordt niet meegedeeld wanneer u de privacyknop activeert. Als u van gedacht verandert, kunt u opnieuw op de privacyknop drukken om uw locatie te delen voor de OnStar-diensten. In noodgevallen kunnen we echter van deze vertrouwelijkheidsregels afwijken om uw leven te beschermen.

 

Welke gegevens worden verzameld?

 

OnStar verzamelt enkel de gegevens die u met ons deelt om u de abonnementsdiensten te kunnen leveren. Klantgegevens zoals de naam, het adres en het e-mailadres, veiligheidsgegevens zoals de pincode, en noodgegevens (als er bij een ongeval contact moet worden opgenomen met een familielid)

Voertuiggegevens zoals de kilometerstand, bandendruk, staat van de olie, brandstofpeil, diagnosegegevens,

De locatie van de wagen om de bestemming te kunnen downloaden en u te kunnen helpen bij diefstal of noodsituaties.

 

Kan ik bepalen welke gegevens worden ingezameld?

 

Ja, dat is mogelijk. Op het moment van uw inschrijving vragen we u om enkele basisgegevens met ons te delen, zodat het voor ons mogelijk en legaal is om de OnStar-diensten te verstrekken. U wilt misschien bijkomende gegevens met ons delen, zoals de naam van een persoon die we moeten opbellen in noodgevallen, en dat zowel onmiddellijk als later.

 

Hoe weet ik welke gegevens verzameld zijn door OnStar?

 

Wanneer u zich registreert voor OnStar, zal u gedetailleerde informatie ontvangen over welke gegevens worden verzameld en voor welke doeleinden.

 

Hoe worden deze gegevens gebruikt?

 

De gegevens die OnStar verzamelt, worden enkel gebruikt om u de diensten te leveren waarop u zich hebt geabonneerd. Zonder uw toestemming delen we deze gegevens nooit met derden.

 

Worden de gegevens gedeeld met andere landen?

 

Alle gegevens van de OnStar-diensten worden bewaard op servers in Duitsland en blijven binnen Europa. Het kan gebeuren dat bepaalde algemene klantgegevens moeten worden verzonden via servers in de VS, bv. voor facturatie- en betalingsdoeleinden. Om het OnStar Privacybeleid te bekijken, logt u in op het OnStar-portaal en gaat u naar "Mijn Profiel".

VEILIGHEID

Noodsituatie

Wat gebeurt er als ik per vergissing op de rode SOS-knop druk?

Dat kan nu eenmaal gebeuren en is geen enkel probleem. In dat geval wordt u verbonden met een adviseur en controleren we enkel of we u nog ergens mee kunnen helpen.

 

Wat gebeurt er als ik een ongeval krijg op een plaats waar er geen of weinig ontvangst is voor mobiele telefoons?

 

De grotere dakantenne waarmee wagens met OnStar zijn uitgerust, biedt een sterker signaal dan uw mobiele telefoon, zelfs wanneer de ontvangst beperkt is. Op plaatsen waar er helemaal geen ontvangst is, kan het gebeuren dat de OnStar-diensten niet beschikbaar zijn.

 

 Kan ik via OnStar een beroep doen op mijn eigen pechverhelpingsdienst?

 

Met OnStar bieden we onze klanten toegang tot een eersteklas noodhulpdienst, Opel Roadside. We kunnen details over uw wagen en in bepaalde omstandigheden ook uw locatie doorgeven. We zijn momenteel niet in staat om dezelfde service te bieden aan andere pechverhelpingsdiensten.

 

Hoe werkt de dienstverlening van Roadside?

 

OnStar levert pechbijstand via Roadside.

Als uw wagen nog binnen de dekkingsperiode en voorwaarden van Opel Roadside Assistance valt, zullen ze een professioneel pechverhelpingsteam naar uw locatie sturen. Als uw wagen buiten de Opel Roadside-dekking valt, moet u mogelijk een bijdrage betalen aan de pechverhelpingsdienst.

 

In welke noodgevallen kan OnStar me helpen?

 

OnStar kan u helpen in alle denkbare noodsituaties die u met de auto kunt tegenkomen. Of het nu gaat om een ongeval, een medisch noodgeval in de wagen of een ongeval waarvan u getuige bent en dat u wilt aangeven,  een druk op de rode SOS-knop volstaat om onze hulp in te schakelen.

 

 

Is OnStar enkel beschikbaar in noodgevallen?

 

Nee, OnStar kan nog veel meer functies bieden dan alleen hulp in noodsituaties. Met de blauwe serviceknop in uw wagen of via de myOpel/My Vauxhall-app kunt u contact opnemen met OnStar. Als u het adres van dat nieuwe restaurant zoekt, een verklikker van uw wagen wilt controleren of uw wagen bent vergeten te vergrendelen, staan we 7 dagen op 7 de klok rond tot uw dienst om u te helpen.

 

 

Werkt OnStar overal?

 

De OnStar-diensten steunen op draadloze communicatienetwerken en satellietpositioneringssystemen. De grotere dakantenne waarmee wagens met OnStar zijn uitgerust, biedt een sterker signaal dan uw mobiele telefoon. Zo blijft OnStar in contact met u en uw voertuig – zelfs wanneer de ontvangst beperkt is. In afgelegen gebieden kan het echter gebeuren dat OnStar geen ontvangst heeft en de OnStar-diensten niet beschikbaar zijn.

 

 

Hulp bij gestolen voertuig

Wie is gemachtigd om het ontstekingsblok te activeren?

 

De OnStar-adviseur kan het ontstekingsblok activeren, zodra de wagen als gestolen is opgegeven.

CONNECTIVITEIT                                                                                                

Smartphone-app

Voor welke mobiele toestellen is de myOpel/My Vauxhall-app beschikbaar?

 

De myOpel-app is beschikbaar voor mobiele Android- en iOS-toestellen.

 

 Hoe kan ik de myOpel/ My Vauxhall-app downloaden en installeren?

 

U kunt de myOpel/My Vauxhall-app downloaden in de Google Play Store en de Apple App Store. 

 

PERSOONLIJKE ASSISTENT

Hotel boeken

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om deze dienst te gebruiken?

De gebruiker moet minstens 18 jaar oud zijn en in het bezit van een kredietkaart zijn.

 

Kan de adviseur elk hotel boeken?

De adviseur kan alle hotels boeken die in de databank van booking.com staan. Andere accommodaties kunnen niet worden geboekt, wel kan de adviseur op uw verzoek een bestemming downloaden.

 

Kan de adviseur de kredietkaartgegevens gebruiken die in my OnStar-account zijn opgeslagen?

Nee, de kredietkaartgegevens moeten worden verzonden voordat de boeking kan worden afgerond.

 

Kan de adviseur mijn reservering annuleren?

Ja, de adviseur kan de reservering annuleren. De adviseur zal u dan vertellen of er annuleringskosten zijn. 

 

Hoe krijg ik bevestiging van mijn reservering of annulering?

De adviseur zal u een bevestiging e-mailen van booking.com. Ook bij annuleren ontvangt u een bevestiging via OnStar. Op uw verzoek kan de adviseur het adres van uw hotel instellen in het ingebouwde navigatiesysteem.

Parkeerplaats vinden 

Welke parkeerlocaties biedt de dienst aan?

De dienst biedt parkeergarages en straatplekken aan, indien beschikbaar. Over het algemeen levert de dienst informatie over parkeerplaatsen die beschikbaar zijn in de databank van Parkopedia.

 

Kan de adviseur ook een parkeerplaats voor mij boeken?

Nee, de adviseur kan alleen een parkeerplaats voor u zoeken en informatie geven over prijzen, openingsuren en beschikbare plaatsen. Op uw verzoek kan de adviseur het adres van uw hotel instellen in het ingebouwde navigatiesysteem.

 

Wat is het verschil tussen deze nieuwe parkeerdienst en de dienst die al bestaat via de POI-zoekfunctie?

Uw adviseur maakt gebruik van de nieuwe parkeerdienst Parkopedia. Deze databank geeft extra informatie, zoals prijzen, openingsuren, bijzondere kenmerken of beschikbare plaatsen.

 

Diagnostiek

Er licht een dashboardverklikker op. Kan OnStar me vertellen waar het om gaat en welke stappen ik moet ondernemen?

 

Ja. Druk eender wanneer op de serviceknop en een OnStar-adviseur kan de voornaamste systemen in uw auto aan een diagnose onderwerpen, zelfs terwijl u aan het rijden bent.

Bestemming downloaden

Mijn Opel is niet uitgerust met een origineel navigatiesysteem. Kan ik toch de functie Bestemming downloaden van Onstar gebruiken?

 

Nee. De functie Bestemming downloaden vereist een af fabriek geïnstalleerd navigatiesysteem en de relevante kaartgegevens.

 

Hoe werkt het?

 

Druk op de serviceknop en kies uw POI of adres. De adviseur stuurt het adres naar uw geïntegreerde navigatiesysteem. Het adres wordt weergegeven zodra de adviseur inhaakt. Kies het adres en het navigatiesysteem geeft de route aan.