Veiligheid en innovaties
Intelli-Lux LED pixel light

Het baanbrekende Intelli-Lux LED® Pixel Light1 vertegenwoordigt de meest geavanceerde koplamptechnologie. Elke koplamp bestaat uit 84 segmenten die automatisch in verschillende combinaties worden in- en uitgeschakeld, om in elke situatie de optimale verlichting te bieden. Zo kun je permanent met grootlicht rijden, zonder andere bestuurders te verblinden. 

1 Beschikbaarheid afhankelijk van het uitrustingsniveau

 

 

 
Veiliger in het donker
Normaal gesproken word je in het donker enkel door je koplampen geholpen om veilig je weg te vinden. Maar nu is er ons revolutionaire Night Visionsysteem. Een geavanceerde infraroodcamera verbetert het zicht tot een afstand van 300 meter aanzienlijk - veel verder dan gewone koplampen reiken. Het systeem merkt voetgangers en dieren in het donker tot op een afstand van honderd meter direct op en toont ze in een video op het digitale display. En als je toch te dichtbij komt, wordt onmiddellijk de automatische noodrem-assistent ingeschakeld. Dus ook wat betreft veiliger rijden in het donker is de nieuwe Grandland absoluut grensverleggend. 

1 Beschikbaarheid afhankelijk van het uitrustingsniveau. De assistentiesystemen van Opel zijn bedoeld om de bestuurder te ondersteunen, binnen de beperkingen van het systeem. De bestuurder blijft verantwoordelijk voor het rijden. 
Automatische noodrem-assistent
Dit systeem waarschuwt de bestuurder met een geluidssignaal wanneer het een voetganger of ander voertuig voór de auto opmerkt en remt de als het nodig is automatisch af.

1 Het automatische noodremsysteem is actief bij een snelheid tussen de 5 en 140 km/u. Bij een snelheid tussen 5 en 30 km/u remt het systeem de auto volledig af. Bij een snelheid tussen 30 en 140 km/u versterkt het systeem de remkracht en remt de auto met maximaal 50 km/u af. Bij een hogere snelheid dient de bestuurder zelf te remmen om voldoende snelheid te minderen. De snelheidsmarges waarbinnen de noodrem-assistent in werking treedt, zijn afhankelijk van het opgemerkte obstakel (een bewegend obstakel van 5 tot 140 km/u; een stilstaand obstakel van 5 tot 80 km/u; een voetganger van 5 tot 60 km/u). De assistentiesystemen van Opel zijn bedoeld om de bestuurder te ondersteunen, binnen de beperkingen van het systeem. De bestuurder blijft verantwoordelijk voor het rijden. 
Advanced Park Assist1

Met dit systeem wordt inparkeren kinderspel. Je Grandland vindt een geschikte parkeerplek voor je en bedient vervolgens het stuurwiel om perfect te parkeren. Je hoeft zelf enkel gas te geven en te remmen. Kan het nog gemakkelijker?

1 Optie. Beschikbaarheid afhankelijk van het uitrustingsniveau. De assistentiesystemen van Opel zijn bedoeld om de bestuurder te ondersteunen, binnen de beperkingen van het systeem. De bestuurder blijft verantwoordelijk voor het rijden.

 
360° camera

Zie meer dan je normaal ziet, zelfs in krappe ruimtes. De 360° parkeercamera1 brengt obstakels en naderend verkeer duidelijk in beeld. Zo kun je zorgeloos inparkeren en manoeuvreren.

 

1Optie. Beschikbaarheid afhankelijk van het uitrustingsniveau.

 
Actieve rijstrook-assistent1

Met behulp van het "Opel Eye"-camerasysteem in de voorbumper waarschuwt dit systeem je als je per ongeluk je rijstrook dreigt te verlaten en geeft automatisch een lichte tegendruk in het stuurwiel, zodat je je positie snel kunt corrigeren. Zo helpt de Grandland je om in elke situatie veilig te rijden.

Enkel beschikbaar in combinatie met Advanced Cruise Control. De bestuurder dient altijd de handen aan het stuur te houden.

 
Snelweg-assistent
Met dit innovatieve veiligheidssysteem bewijst de Grandland dat hij echt grensverleggend is. Het is een semi-automatisch systeem dat je helpt om in te voegen op een snelweg, binnen je rijstrook te blijven of een veilige afstand tot de auto voor je aan te houden. Het is een unieke integratie van Advanced Cruise Control met Stop-and-Go functie en de actieve rijstrook-assistent. Je schakelt het in met een druk op de knop en kunt op elk moment weer zelf de controle nemen.